Friday, December 26, 2008

Tacksam

Jag har varit helt frisk och utan symptom i fem dagar. Årets mörkaste dag är förbi och nu blir det ljusare. Jag trädde på mig jogginskorna på julaftonskvällen och kände entusiasmen komma krypande när jag tände pannlampan i vintermörkret, med hunden som troget sällskap.

Benen värkte och hjärtat slog. Jag har sprungit så glädjesprudlande och intensivt att jag flämtande lutat mig mot närmaste träd i skogen för att återhämta mig. Jag har njutit av att känna värmen på kinderna och hur bröstkorgen häftigt pumpat luft genom kroppen. Jag har känt hur pulsen slagit hårt och stadigt och hur lungorna fyllt blodomloppet med syre. Förut ville pulsen inte stiga och yrseln kom krypande när jag pressade mig.

Nu känns det som om jag återuppstått från de döda. Visserligen med en eftersmak av blod i munnen.

Jag är så tacksam.

Jag är så otroligt tacksam.


.

2 comments:

bara jag :) said...

Skönt att du börjar komma tillbaka igen!

christers said...

Välkommen tillbaka!