Thursday, February 5, 2009

Inte arbetslös längre

Jag har fått arbete! MED LÖNELYFT! Jag är jättelycklig. Det är tyvärr på en annan ort och kräver en ny flytt. Det blev även en krånglig process då det visade sig att en av referenserna överraskade med att säga obehagligheter som jag inte alls hört talas om förut, så jag blev riktigt nedstämd.

Men nu vänder livet förhoppningsvis.

Jag ska fortsätta ta en paus i min träning då jag fortfarande har känningar av influensan. Nu ska jag fokusera på att landa på mitt nya arbete och ladda i själen inför den kommande flytten. Jag måste bli ordentligt frisk nu och jag måste sätta igång med träningen ytterst försiktigt.

Det är helt fantastiskt. Jag har fått arbete... Trots att jag var sjuk när jag gick på intervjun. Jag har bestämt mig för att kämpa för ett arbete och jag har gjort mig redo att flytta från stan och skiljas från vänner bara för att få ett arbete. Jag har verkligen fått brottas med självkänslan...

Jag fixade det här!


(bilden tagen)

7 comments:

bara jag :) said...

GRATTIS! Världen är inte större än att man kan åka bil/buss/tåg/flyg/raket :) Jag kommer ju sakna dig, men jag har ju merparten av mina vänner runt om i landet, så ännu en ska väl funka :) Men vi måste fika innan dess. Kram!

bara jag :) said...

Att en referens tar upp sånt, som inte ens du hört om innan, visar bara på vilket dåligt självförtroende denne har. Bara att strunta i det och tänka på att du fixat ett jobb med bättre betalt! Låt inte det färga ditt mående!

Ulrika said...

GRATTIS!!! Och jag håller med lost creative soul that the reference has not been straight forward with you! That is not gott omdöme och inte hur man behandlar andra. Haha jag insåg just att språket blev fel... jag får skylla på Lost creative soul i det här fallet :-)

Unknown said...

Sällar mig till gratulanterna och måste säga att jag ännu en gång inte blir förvånad över din förmåga att landa på fötterna och ordna det bästa.

Vad det gäller den olämpliga referensen verkar det inte haft någon inverkan på resultatet, således ingenting värt i det långa loppet. Men visst suger det på självkänslan... en stund.

Kram!

christers said...

Stort Grattis! Vilket lyft - trots att du är sjuk fixar du det! Bra jobbat!

Vart flyttar du?

Tasha said...

Grattis Grattis till det nya jobbet.

Katarina Bildström said...

Tack så mycket, alla! Jag flyttar till Östhammar och det blir fortsatt bloggande!