Friday, February 13, 2009

Watch your character





Jag tog lunch med Linnea idag. Linnea är en av mina arbetskollegor på mitt förra arbete. Linnea har inte bara varit en förebild i min yrkesutövning utan även en klok vän som jag alltid kunnat räkna med. Jag fick en enormt fin present av henne. Hon hade plockat ur ett av mina livsmotton här på bloggen och ramat in orden åt mig. Det hoppade till i hjärtat över hur hon varit så träffsäker i sin gåva. Den där tavlan kommer att hänga uppe på väggen i många år. Den ska få en hedersplats i vårt nya hus där alla kan läsa den.





"Watch your thoughts, they become words.
Watch your words, they become actions.
Watch your actions, they become habits.
Watch your habits, they become character.
Watch your character, it becomes your destiny."




.

2 comments:

Ulrika said...

Me like as you already know! :-)

Katarina Bildström said...

Ja, det är ju du som lärt mig uttrycket. Tack. Det där talesättet går raka vägen in. Kram