Wednesday, February 11, 2009

Uppslukad

Jävlar i min själ, en riktig kvinna!

Bilden tagen


Tänk vad några dagars avbrott från arbetet kan göra för kroppen och själen. Jag känner mig som en trött blomma som fullkomligt suger in kraft med rötterna.

En kraftkälla som jag sugit in fullkomligt med mina rötter heter Barbro Dahlbom-Hall. Barbro är författare och konsult med beteendevetenskaplig inriktning och hon beskriver grupprocesser på ett sätt jag aldrig hört någon göra.


Guldkorn jag fastnat för ur boken och alltid ska bära med mig:

* Du måste se och förstå en grupprocess för att kunna agera. Förstår man inte vad som händer ska man vänta med att agera.

* Var tydlig med vad du kan och vill.

* Lär dig lita på din intuition

* Skäms inte

* Goda resultat kan uppfattas hotande

* Använd din humor!

No comments: