Wednesday, February 11, 2009

Soft träning


Jag blir yr och spak av minsta lilla konditionsträning fortfarande, men styrketräningen fungerar utmärkt! Det känns som en underbar emotionell semester att förutsättningslöst gå till gymet tillsammans med Christian. Han vet hur träningen sett ut för mig de senaste dagarna och så improviserar han ihop ett förslag på ett träningsprogram för mig. Sedan lallar jag bara på i min egen takt. Jag tar i hårt när jag känner för det och mesar på med småvikter när jag känner för det.

Inte för att bli stark

Inte för att bli snygg

Utan bara för att det är så sabla skönt att använda kroppen. Jag älskar att ta hand om det här sjuka åbäket till kvinnokropp. Jag gillar att känna mitt hjärta slå och jag gillar mina muskler. Ingenting är perfekt men gud vad tråkigt det vore om så vore fallet!

2 comments:

Denize said...

Det låter jättebra!

Det viktigaste är att du har lusten och inte helt tappar vanan, sen löser sig konditionsträningen när kroppen är redo!

Lycka till på nya jobbet!

Katarina Bildström said...

Tack Denize! Lycka till med tjejklassikern och jag hoppas dina blåmärken försvinner snart... ;)