Wednesday, June 27, 2007

FJORTIS IGEN!!

Jag har fått kontakt med en uppfödare av Shagya-araber, inte så långt ifrån Mickes föräldrars sommarhus. Shagya-araber är stora och bastanta, oftast vita, väldigt sportiga fullblod som är som gjorda för fälttävlan. Uppfödaren har meddelat att hon inte har avlat föl på tre år eftersom marknaden inte är så heta på shagyas just nu, men att hon gärna skulle vilja sätta ett föl till världen. Hon har föreslagit att vi väljer ut en avelshingst till någon av de tre vita avelsston hon har (jag får vääälja!) om jag tingar fölet och köper det när de väl poppat ut. Jag får komma och titta på stona och planera vidare med henne om någon vecka.

Vilken lustig känsla man får i magen av detta erbjudande. Det är en blandning av:

1. Förvirring. Kostar det här skjortan, eller? Är det här sant överhuvudtaget?
2. JAAAA JAG HAR BLIVIT FJORTON IGEN OCH NU SKA MIN DRÖM BLI VERKLIGHET!
3. Herregud, hur fan ska jag ta mig ut ur det här med hedern i behåll?!?


Bonjour Bajar är en hingst hon använt sig av... Visst kittlar det lite i... maggropen?!?

4 comments:

Kattis said...

Om du köper måste jag komma och titta på den!

Katarina Bildström said...

Du får klappa honom hur mycket du vill...! :P Sedan ska den köras in... och ridas, bara att hojta till om du vill hjälpa till...

...om det blir av, vill säga...

Kattis said...

Om det blir av är jag på. Jag kan dock ingenting om hästar, men det går väl att lära sig :D Håll oss uppdaterade! Men det måste ju som sagt vara både dyrt och tidskrävande...svårt val du har där.

Katarina Bildström said...

Det är inte så svårt att lära sig hästar, man måste tänka lite, och känna mycket. Till motsats från allt annat i livet som kräver motsatt prestation.