Thursday, August 30, 2007

Träningen i Augusti

Summering av Augusti månads träning.

Under augusti månad har jag aktiverat mig sammanlagt 53,8 timmar.
(14,3 timmar mer än förra månaden, och 27,8 timmar mer än månaden innan dess) Full fräs!

Promenader: 21 tillfällen, 21 timmar. Alla med terv.
Jogging: 8 tillfällen. 8,7 timmar. ca 6,5 mil.
Cykling: 23 tillfällen. 21,6 timmar. Då har jag räknat de dagar jag cyklar fram och tillbaka till jobbet som ett tillfälle.
Simning: 2 tillfällen, ca 1 timme.
Styrketräning: 1 tillfälle, 1/2 timme.

Jag har verkligen känt mig superpigg den här månaden! Livet har ju blivit lite annorlunda den här månaden. Jag har flyttat till Gävle för att bli sambo med Micke, bor äntligen med min terv igen, och har ett nytt arbete. Mycket har blivit lättare nu när jag inte behöver pendla mellan Gävle och Enköping 2 dagar i veckan, och Micke finns ju här hos mig, så man behöver inte lägga undan tid att prata en timme med varandra i telefon varje kväll. Dessutom försöker vi hjälpas åt med träningen. När en av oss planerar träning så försöker den andre underlätta genom att sköta städ och matlagning just den kvällen. Åtminstone ibland.

Jag har gått ned från 58 kg till 56,5 kg av cyklingen och promenaderna, och det känns som om magen är lite plattare. :) Hoppas det märks på joggingspåret att man blivit av med lite onödig last. Den stora nackdelen är dock att mitt knä fortfarande är paj och att jag fortfarande har ont i det när jag går nedför trappor eller sitter på en stol för länge. Jag ska vila tills det är dags för Lidingö Tjejlopp (om en månad) och hoppas knäet håller för sista delen av Tjejklassikern!

Roligast var givetvis Lidingö Triathlon. Helt suveränt roligt och minnesvärt!

No comments: