Sunday, August 12, 2007

Urstädning

I helgen har vi städat ur min lägenhet i Enköping. Det var en tråkig och jobbig upplevelse utan några som helst pikanta detaljer att skriva ett roligt blogg-inlägg om. Jag ville hälsa på Nina innan vi åkte, men eftersom en lägenhet alltid tar längre tid att städa än man tror, och eftersom jag blir synnerligen osocial efter att ha gnussat badrumsgolv och dammtorkat lister, socklar, väggutag, balkongen, fönsterkarmar, samt putsat alla fönster... så, nej. Det fanns bara inte energi kvar att hälsa på hos Nina. :(

Nu har jag ingen möjlighet att fly längre. Jag bor med den där främmande människan som betecknats som min "pojkvän" det senaste året. Skitläskigt. Jag vaknade ett par gånger natten till söndagen och kände mig precis som ett litet barn som råkat vara så upprymd av livet att man plötsligt inser att man tappat bort sin mamma. Efter att ha räknat på mina knubbiga babyfingrar insåg jag att jag var i Gävle och därmed hela 60 MIL från min mamma, och att ställa sig och gråta i närmsta gathörn varken skulle göra till eller från. Sedan somnade jag om med lampan tänd.

Och vaknade, övervägde att skrika "WOOOOAAAAHHH!" men somnade om.

Och vaknade.

Och somnade om.

No comments: