Friday, December 7, 2007

Bikt

Förlåt mig fader, ty jag har syndat.

Ave Maria

Ave Maria

Ave Maria


Jag har framställt min sambo som ond och som en elak tölp som köper sin kvinna sallad eftersom hennes mage börjat få en ny rundning som inte var där i somras.


Ave Maria

Ave Maria

Ave Maria


Nu hämtar han mig inte från jobbet om jag inte berättar vad som egentligen hände.

Det är 7 kilometer hem, det är mörkt, jag har inga reflexer, och det regnar ute.

Men han är inte OND.

Det som EGENTLIGEN hände var, enligt min gode sambo, var att han slogs av förträfflig kärlek och omsorg inför min hälsa. Han tyckte att min mjuka rundnung på magen var alldeles förnämligt mysig, men han visste att jag vid fåtal tillfällen skådat mig i spegeln med sorg i blick. Han beslutade sig för att rädda mig från denna kniviga situation för att åter bringa glädje och kärlek i vårt bo.

Så han beslöt sig för att köpa mig en fräsch och god räksallad, och om åsynen av denna sallad, skulle framkalla den ovanliga sorgsna blicken i mitt underbart vackra anlete, så skulle han genast erbjuda mig halva sin pizza i utbyte mot halva min sallad. Han är nu fylld av sorg inför att jag inte reflekterade över detta erbjudande, som han så tydligt uttalade, när jag satt med min hänförande goda sallad. Han känner stor kärlek och förtvivlan över att jag hörde detta erbjudande, men av någon förunderlig anledning inte tog det på allvar.

Så jag måste erkänna att JA, han erbjöd sig ett pizza-sallads byte, men jag reflekterade inte över detta utan tolkade hans uttalande som en efterkonstruktion när jag satt där och stirrade på salladen.

Sådär.

Kan du skjutsa hem mig från jobbet nu?

Snälla?

1 comment:

Kattis said...

Öh, det här kanske är fel tillfälle att fråga om du vill fika nån gång snart? Kanske i helgen?