Tuesday, December 4, 2007

Jamen God Jul för helvete...!

Jag och Micke har gått igenom månadsbudgeten. Jag har just insett att mina utgifter har blivit riktigt feta. Centrala Studiestödsnämnden vill ha tillbaka den kvarts miljon jag lånat av dem, lyckligtvis lite i taget, men det kostar ändå. Likaså har det nytillkommit kostnader jag inte vant mig vid. Exempelvis har jag ju försäkrat min terv, vilket just nu kräver att jag pungar ut med nästan 2 000 kr. Sedan har jag dragit på mig akademikerförsäkrings-räkningar och diverse akademiska utgifter. Och bilen. Bilen, bilen, biiileeeeen kostar skjortan när vinterdäck måste införskaffas, när fel lampor lyser och en damask är trasig.

Summa summarum av det hela innebär att jag och Micke inte handlar julklappar till varandra som vi delar ut på julafton. Vi får helt enkelt inte ihop budgeten. Vi väntar till nästa lön och mellandagsrean. Vi löser det helt enkelt inte på något annat sätt just nu. Huvudsaken är ju ändå att mamma, pappa och brorsdottern får en gest för att jag uppskattar blodsbanden. Micke kan få en kram i stället, så länge.

Har jag sagt att jag inte gillar julen?!?

No comments: