Sunday, December 2, 2007

Träningen i November

Summering av November månads träning.

Under November månad har jag aktiverat mig sammanlagt ca 18,5 timmar.
(4,5 timmar mindre än förra månaden)

Promenader: 3 tillfällen, 3 timmar.
Spinning: 2 tillfällen 1,3 timmar.
Simning: 6 tillfällen, 7,5 timmar
Jogging: 9 tillfällen, ca 6,2 timme.
Styrketräning: 1 tillfälle, 40 minuter.

Ja, vad ska jag säga? Jag är skadad fortfarande, och försöker träna på enligt läkares rekomendationer. Jag försöker röra på mig försiktigt och försöker läsa av smärtan om när det är dags att vila, och när det är dags att lunka vidare. Dessutom är jag överbelastad på jobbet, och det har inte funnits tillfälle att magnetröntka mina knän.

Det enda jag vet är att jag inte blir bra i morgon. Och inte dagen efter i morgon heller. Jag får leva med det här tills vidare. Jag får leva med att inte riktigt klara av att gå på IKEA, att inte riktigt palla trycket att stå i en matkö, att leta reda på en stol och sätta sig i elektronikaffären. Att kanske inte kunna åka halvvasan till vintern, och att kanske inte kunna ställa upp i några lopp till sommaren.

Jag får leva med att i stället trava på i korta pass i långsamt tempo, att njuta av simningen, att fortsätta tänka positivt och att drömma om en förbättring. Den kommer ju att komma. Förr eller senare.

No comments: