Thursday, February 21, 2008

Fyra dagar kvar

Jahapp. Då var det fyra dagar kvar, då.

På tisdag ska jag åka 4,5 mil för att avverka halva vasaloppet. Min träning på längdskidor är löjligt liten, inte ens 9 mil. Jag var just på väg att skylla på frånvaron av snö, eller nämna att jag prioriterat simning och löpning, innan jag insåg att det faktiskt inte finns några bra ursäkter. Jag har helt enkelt inte ansträngt mig tillräckligt mycket för att få in rutinerna att åka till Högbos konstskidspår några mil härifrån. Jag har tränat dåligt, helt enkelt.

Däremot så har jag en bättre grundkondition idag än vad jag hade förra året, när jag åkte Tjejvasan på 3 mil. Och Tjejvasan var ju förra vinterns härligaste upplevelse, så nog borde jag klara ett litet pålägg på 1,5 mil.

Fattas bara att jag blir helt fri från förkylningen, halsontet och tröttheten. Fattas bara att min högra axel blir lite bättre. Jag ska ägna mig åt lite intensiv-vila (med undantag för ett spinningpass på söndag) så kommer jag att vara fit for fight inför Halvvasan.

Kul ska det bli!

No comments: