Wednesday, February 13, 2008

Triathlonläger

Micke frågade om jag kunde vara intresserad av att åka på ett triathlonläger.

Han hade sett en notis i en tidning och min första reaktion var "NEJ!". Jag är ju fortfarande trasig, jag kan inte löpa som planerat, och jag har inte tränat cykling, ännu. Det var Jonas Colting (världsmästaren på långdistans triathlon) som skulle hålla kursen, och jag var inte sugen på att åka dit ensam. Särskilt inte efter att jag i somras försökte säga något käckt till Colting personligen, men linkade vemodigt därifrån efter en nervös kommentar till honom, och kände mig mest som en idiot.

Sedan började jag fundera vidare på idén och kom på att jag träffat på Ted Ås i några diskussionsforum på internet. Ted Ås blev svensk mästare i Ironmandistans år 2005, och visserligen har han inte skrivit någon fantastiskt rolig bok som "Jag vill bara se bra ut naken" som Colting skrivit, men han verkar ofta delta i vanliga träningsdiskussioner och ge feedback för vad folk skriver. Ted Ås verkar vara en riktigt trevlig person, och jag tror han kan ge bra feedback på träningen.

Jag mailade Ted Ås igår, beskrev min ungefärliga träningsnivå, och skickade en förfrågan om han skulle hålla något triathlonläger för amatörmotionärer. Han svarade direkt med några peppande ord och sa att han var på väg att dra igång något till våren, och att jag var hjärtligt välkommen.

Hurra!

Åh, vad spännande och roligt det ska bli att åka iväg till Kalmar och träffa andra som brinner för sporten! Förra gången jag var i Kalmar (Kalmar Winter Adventure Race januari 2006) hade jag troligen ett av de bästa upplevelserna i mitt liv, trots att jag inte kände en själ. Eller kanske just för att jag inte kände en själ.

"Jag tror triathlon är riktigt bra träning för dig" sa Mannen I Mitt Liv med full entusiasm, och fortsatte: "Du kanske måste börja kolla på en riktigt bra cykel snart, också."

Själv skuttade jag runt med en iver som bara sjuka människor med huvudvärk och halsont kan skutta runt i. Ett liksom försiktigt skuttande med mycket försiktig och mjuk fjädring, följt av en rosslande hostattack...

Det här blir skitkul! Det blir SKITKUL!!

1 comment:

Tasha said...

Ja!Det låter perfekt för dig! Klart du ska åka!