Saturday, March 1, 2008

Dagdrömmen

Vad drömmer ni om? Utlandssemester? En juste paraplydrink i solnedgången? Den senaste glassorten från Carte Doir? Romantik? Sommaren? Nästa marathon? Melodifestivalen? Examen? Natten?

Jag drömmer just nu många långa och heta drömmar om Columbus Pinta SC. Den ska rädda mig från världens ondska och grymheter. Jag ska flyga på den som vinden så snabbt mina små knubbiga ben bär. Vi ska susa mil efter mil och alla mina bekymmer ska hamna långt där bakom mig. Omgivningen ska aldrig upptäcka att det är JAG som blivit den fantastiska cyklisten. De ska bara se en rödvit blixt och undra vad som susade förbi. Jag tror jag ska köpa den. Så fort våren kommit krypande letar jag reda på den och sedan så ska den bli min, bara miiin!

2 comments:

christers said...

Carte Doir? Nä, det är Ben & Jerry vi drömmer om! http://www.benjerry.se/

F.ö. är min cykel också rödvit!
http://picasaweb.google.co.uk/christer.schapiro/MinCykelSintesiMorzine

Hoppas du kan förverkliga cykeldrömmen! Det behövs för triathlon i sommar!

Kattis said...

Bockstyre? Jag förstår ingenting. För övrigt håller jag med Christer. Ben & Jerry äger! Och så Lakritspucks comeback om en vecka så klart.