Monday, March 3, 2008

HOHHP HOHHP!!!

Ja. Alla har varit där. Och alla ska dit. De som bloggar, de bloggar om det.

Tandläkaren.

*dramatisk paus*

Jag vet att det ytterst sällan förekommer tråkigheter i samband med tandläkarbesök (förutom räkningen), eftersom tandläkare har en tendens att fixa dåliga saker så de blir bra igen. Men jag är ändå skiträdd och undviker tandläkaren till varje pris. Nu är jag dock illa tvungen eftersom en visdomstand börjat bli inflammerad. Det gör ont att äta och som vanligt när inflammationen blossar upp så kan jag inte riktigt öppna munnen ordentligt. Jag behöver inte säga så mycket mer än att det krävdes en komplicerad process för att få in morgongröten i munnen i morse.

Dessutom får jag alltid skäll av tandläkarna för att jag borstar tänderna dåligt. Jag har jämfört mig med Micke och tycker att jag borstar tänderna lika länge som han borstar dem, och lika intensivt som han borstar. Men uppenbarligen har jag inte rätta tekniken. Nu är min tandläkartid på fredag. Och jag ska borsta överjävligt mycket bara i hopp om att detta skyddar mig från skäll. Fast Micke använder tandtråd. Jag använder inte tandtråd.

HERREGUD-JAG-MÅSTE-ANVÄNDA-TANDTRÅD-NU-PÅ-EN-GÅNG-INNAN-DE-FRÄMMANDE-MÄNNISKORNA-MED-VASSA-FÖREMÅL-BÖRJAR-GRÄVA-I-MUNNEN-PÅ-MIG!!!!

Förra gången jag skulle till tandläkaren sa jag att jag var rädd. De sa att det var helt okej. Det dumma när jag blir rädd är att jag inte ser särskilt rädd ut, men ändå beter mig konstigt. Exempelvis säger "STOPP!" (med föremål i munnen blir det oftast något i stil medd "HOHHP! HOHHP!") och kräver att de tar ut alla föremål ur munnen på mig. Nästan lite argt.

Det brukar inte vara populärt. Tandläkarna verkar hellre vilja se att jag skakar och gråter och blir ynklig, inte att jag blir arg och försöker ta kontroll över situationen.

Men den här gången ska jag försöka komma på något bra knep för att bete mig som folk. Kanske intensivt försöka tänka på något annat.

Typ

fina blommor.

Fint, fint.

*ler stelt*

No comments: