Monday, July 16, 2007

Semeeester!

Semestern har övergått från fas 1: "Göra-allt-det-där-man-ville-göra"

till fas 2:"Slappa-sola-sova-äta"

Det är underbart. Jag tror inte jag kan komma ihåg när jag mådde så här bra senast. Förra årets semester (på en vecka) hann jag inte riktigt varva ned. Den här sommaren, nu då jag har semester i hela två långa veckor (!!) så börjar livets lunk sakta dra sig långsammare och dagens aktiviteter har bestått av att sola på en strand, doppa tårna i vattnet (till Mickes stora besvikelse, han ville ha en actiontjej med sig på badstranden), ätit glass, samt allt mest bara softat och halvsovit här och var. Micke har också semester och det är underbart att ha fint herrsällskap på dagarna. Jag var rädd att vi skulle ha ihjäl varandra, men det verkar verkligen gå finfint.

När jag börjar oroa mig för liggsår av allt slappande och ätande så går jag ut och tar mig ett litet spadtag i mitt Stenprojekt. Jag försöker organisera en överväxt sten -och hjordhög på gården till en fin trädgård genom att med spade baxa över alla stenar i högen till en fin mur som på något sätt ska forma någon slags elipsformad plats att plantera blommor på. Lite av ett evighetsprojekt, men det är skönt att använda kroppen, utan stress, när man är van att glo sig less på en dataskärm, på dagarna.

Mitt stenprojekt. Skönt pyssel.

No comments: