Tuesday, July 31, 2007

Träningen i Juli

Summering av Juli månads träning.

Under juli månad har jag aktiverat mig sammanlagt 39,5 timmar.
(13,5 timmar mer än förra månaden) Jätteskönt! Semestern har uppfyllt mina förväntningar och det känns verkligen ett jag tagit tillfället i akt och rört på mig.

Jogging: 9 tillfällen. 10,5 timmar. 9,1 mil.
Promenader eller vandringar: 8 tillfällen, 25 timmar.
Simning: 3 tillfällen. 1,5 timmar. 2,7 km.
Cykling: 1 tillfälle. 1,5 timme.
Rollerblades: Två generande tillfällen, 55 minuter.

Den här månaden har jag känt mig jättepigg. Allt är roligt att genomföra och det har smygit sig på en allmän förnöjsamhet över att jag verkligen börjar få träningen som en livsstil, och inte som kortare entusiastiska tillfällen som inte bär sig längre än två-tre månader.

Jag tror roligaste tillfället var när jag och Micke joggade en jättelång runda efter en vandringsled, till Hemlingby, upp och ned för en slalombacke ett par gånger, och sedan hem igen. Det var inspirerande och roligt att springa på slingriga stigar och känna att det flyter på bra och mer och mer per automatik. (Förut kändes det helt hopplöst att snubbla runt på på steniga och slingriga stigar). Eller var det roligaaste tillfället när vi körde duathlon med en cykel och turades om att springa till Mackmyra?!? Eller Vansbro tjejsim?!? Det är mycket som varit skitkul att erfara nu under Juli. Snart så kommer jag att springa riktigt bra, bara något år till, och jag kommer att bli snabb och smidig på löparspåret (och kanske till och med på något marathonlopp?).

Till alla er som funderar på att börja röra på er lite mer, eller kanske komma i tävlingsform för något framtida lopp som ni vill delta i, så citerar jag en känd läkare, Phil Maffetone, som studerar människor som tränar:
"Everyone is an athlete. It´s just that some of us are in training, while som are not."

1 comment:

Anonymous said...

Det citatet ska upp på mitt kylskåp! :D