Sunday, July 22, 2007

Slut på sötebrödsdagarna

Japp, nu är min två veckor långa semester slut.

Med undantag av det mulna vädret har det varit en kanonsemester. Jag har hunnit simma tjejsimmet i Vansbro, besöka ett stuteri, fjällvandrat, besökt Björnparken (rekomenderas ej, ledsna björnar), sovit, doppat mig i havet ett par gånger, städat ur alla möbler ur min lägenhet, simmat morgonsim vid Harnäsbadet i ottan, sprungit terräng med Micke, sovit ännu mer, solat de få dagar solen gluttat fram mellan molnen, besökt Furuviksparken (rekomenderas, glada välskötta djur), samt kört ett hiskeligt roligt långt träningspass med Micke där vi turades om att cykla och springa om vartannat, i tre timmar. Jag har även fixat ett nytt körkort till mig själv, för att inte glömma att jag tagit det lite jobbiga beslutet att överlämna min fallskärmsutrustning till riggern Lennart för vidareförsäljning. Det blir inte så mycket hoppning nu för tiden, men massor av oförglömliga minnen! Jag har läst två böcker, en roman och en träningsbok om Triathlon. Jag har även ätit någon slags semesterkost som till 50% bestått av glass och chips. Underbart!

Så, snabbare än vad vattnet torkat mellan fingrarna efter senaste doppet i havet, så har jag hamnat på kontorsstolen igen, för min sista arbetsvecka.

Faktiskt, så känns livet riktigt bra. Nu börjar allvaret igen, och jag ska tjäna pengar, och jag ska förbättra formen till hösten och över vintern. Det ska bli kanon att flytta ihop med Micke också. Livet känns härligt!

3 comments:

Tasha said...

Jättehärligt att höra!

Anonymous said...

*kramar om ordentligt*
bara för att du är så jäblans bra, vettu!

Katarina Bildström said...

Tasha och kimla: Vad söta ni är... :)