Monday, July 2, 2007

Träningen i Juni

Summering av juni månads träning.

Under juni månad har jag aktiverat mig sammanlagt 26 timmar.
(4 timmar mer än förra månaden) Jag var lite glad över detta eftersom jag vilat i en och enhalv vecka nu, på grund av sortering av flyttkartonger, samt en vad som smärtat lite.

Cykling: 4 tillfällen. 10 timmar
Jogging: 5 tillfällen. 4 timmar. 36,5 kilometer.

Promenader: 10 tillfällen. 12 timmar.

Den här månaden är jag lite piggare än förra månaden. Träningen har gått otroligt bra resultatsmässigt, trots att jag inte lagt överdrivet mycket tid på den. Jag springer verkligen snabbare och snabbare för varje gång jag löper, vilket är jättekul och har gett mig blodad tand. Tyvärr blodad tand så till den grad att jag varit lite för het med löpningen/cyklingen att jag överansträngt en vad och måste vila.

Roligast var att cykla 9 mil på Tjejvättern i Motala. Jag hade kanonkul och tyckte det var jättespännande att ensam åka dit och greja. Träningen börjar kännas som mer och mer av en livsstil och roliga upplevelser än vad det känns som svett och tråkiga "måsten". Men då är det ju sommar nu också, och tidvis underbart väder!

No comments: