Monday, July 16, 2007

Flickdrömshästen

Schani från det här stuteriet.

Jag har hittat en hingst som jag tycker skulle passa fint till något av stona från stuteriet vi besökte. Schani från Danmark verkar vara något av den där flickdrömshästen som jag skulle vilja ha som hingst till en liten egen fyrbent palt.

Schani från det här stuteriet.


Samtidigt är jag livrädd, och försöker förtvivlat kalkylera med siffror jag inte har, om hur en tillvaro som hästägare skulle te sig ekonomiskt. Måste man skrapa ihop pengar till kläder för arbetet? Kan jag äta skräpmat eller äta ute då och då? Vad händer senare, när jag får barn? Har man råd med både barn och häst? Då blir det ju ännu fler som ska ha bra kläder varje morgon. Om jag skaffar häst som jag gör nu från betäckning till fölning och uppväxt, så är hästen troligtvis en unghäst när jag får barn (om vi pratar typ 4-6 år framåt). Orkar man ta med sig småbarn till stallet? Där dessutom en unghäst står? Ska jag grusa drömmarna? När är bästa tiden att åta sig en häst, om man drömmer om en? Det är så mycket frågor jag inte har svar på. Men någonstans innerst inne så börjar jag tro att det kanske går att genomföra. Om jag verkligen vill så borde det gå... men hur vågar man riskera misslyckas?

No comments: