Monday, April 14, 2008

Avdelningen Underligt Tidsfördriv

Jag hade tråkigt.

Jag åkte till Svenska Sjöräddningssällskapet i Gävle.
Jag kom in till dem och sa något i stil med:
"Hej."
Dom sa något i stil med:
"Hej"
Jag sa något i stil med:
"Vad gör ni?"
Dom sa något i stil med:
"Inget särskilt."
Sedan sa dom:
"Vill du bli blöt?"
Då nickade jag.

Sedan gav dom mig en vattentät overall i storlek XXXL och skostorlek 44, vilket dom tyckte passade mig bra. Sedan puttade de i mig i vattnet och fiskade upp mig med nät och krok ett antal gånger.

I ungefär en timme.

Det var ju också ett tidsfördriv...





Där är den ju! Den berömda "Vad har jag gett mig in på?"-minen!


Säga vad man vill men min bravad blev fantastiskt bra dokumenterad av någon Sjöräddare jag inte kom ihåg namnet på.





Man flöt ganska bra i overallen. Förutom den där ilande känslan av 4-gradigt vatten som sipprade in i nacken så var det rätt så bekvämt.


Jag gick in för rollen som medvetslös flytande räddningsdocka.


Enda fotot jag tog själv. Mina lånade stövlar storlek 44 guppade fridfullt. Men det blev lite kallt mot slutet...


Sedan åkte jag till simträningen som vanligt.

Det var den dagen, det...

5 comments:

Kattis said...

Sjukt coolt!

Katarina Bildström said...

Kattis: HAHAHAHA på ett halvtöntigt vis, typ... :P

christers said...

En fråga dök upp i mitt huvud: Varför???

Katarina Bildström said...

Christer: Därför att du ska ha något att grubbla över...! Nämen allvarligt, jag kände inte för att se på TV fram till simträningen i måndags. Det kändes tomt på något vis.

David said...

Jag har provat något liknande. Fast jag var naturligtvis inte nykter. Men det var mysigt att ligga i höstkallt vatten med en grogg på magen:)