Saturday, April 26, 2008

Operation Uppryckning

Jag och Malin har i vårt ämbete som frivårdsinspektörer varit borta i tre dagar i Härnösand på kurs, i gott sällskap med tre trevliga grabbar från anstalten i Gävle. Vi bodde på First Hotel och dagarna blev fullproppade med träning i samtalsteknik, ätande ute på restauranger, fina skogsvägar, samt lite träning i det fina vädret. Att de första vårdagarna kommit i antågande gjorde inte saken värre.

Så nu hoppas jag bli en bra mycket bättre frivårdsinspektör. Jag har blivit bättre på att snacka och motivera folk att förändra sina liv. Jag har lärt känna massor av trevligt folk, och på något sätt så var jag full av inspiration när jag kom tillbaka från kursen.

En snabb blick på köket här hemma och jag insåg att det var dags för Operation Uppryckning. Julgardinerna som jag tog ned i januari blev liksom aldrig riktigt ersatta av nya gardiner. Sedan började både jag och sambon att ge upp med köket och äta i det betydligt mer välstädade vardagsrummet i stället. Men nu var det dags att kika i plånboken och genomföra en ordentlig uppfräschning.


Ostädat. Oengagerat. Och troligen andra saker som också skulle kunna börja på "o".


Nya gardiner, ny bordsduk, nya blommor, nya ash... ach... asch... sånadära runda grejer under de nya tallrikarna och nya blommor.





Jag köpte ramar för att rama in bilderna som samlat damm på kylskåpet. Fallskärmshoppningens ljuva tider. Those days...Micke har lovat sätta upp bilderna i köket nu.


Sweet.

1 comment:

David said...

Uppfräschning är alltid trevligt. Jag fräschade upp så mycket i lägenheten inför visningen att jag inte ville flytta längre. Mne nu har jag ett hus att fräscha upp istället. men det dröjer ett tag tills det blir dags att köpa ass--ach--grejer att ha under tallrikarna. jag börjar nog med att ordna de nedrivna väggarna samt gruvhålet i badrumsgolvet.