Sunday, April 6, 2008

Regn och proffsiga cykeltröjor

Tyvärr regnade det hela söndagen, så min Pinta står i förrådet och väntar på bättre tider. Jag tog bilen till Gävle Cykelamatörers spinninglokal och spinnade lite, och pratade strunt med gubbarna. En av gubbarna hade en kasse till mig med gamla kläder som var för små för honom. Det var riktiga cykelkläder med många logotypes och tryck i skrikiga färger och stora bokstäver på italienska. När jag hade på mig dem så såg jag ut som en riktigt seriös tävlingscyklist (med eventuellt lite för stora kläder). Det kändes nästan komiskt att tänka på hur fin utrustning jag har, hur fin cykeln är, hur glansig den nya hjälmen är, och hur fina mina skrikiga italienska sponstrade cykeltröjor som skriker "här kommer jag!" är,

i förhållande till att jag faktiskt inte är så där särskilt bra på att cykla.

Många amatörcyklister kommer att känna sig mäkta stolta när de cyklar förbi mig på Halvvättern, om de bedömer mig efter kläder och uttrustning.

Nåja.

I övrigt har jag fått in en härlig helg-rutin som känns så skön att genomföra. Jag åker till badhuset på Fjärran Höjder, solar solarium, simmar lite lätt bara 40 minuter, bastar och bubblar, och sedan åker hem. Ett helt underbart obligatoriskt moment för att helgen ska bli riktigt bra.

Jag har haft en hyfsat bra helg, med andra ord. Förutom att jag och sambon rök ihop som hund och katt under lördagen, så har vi nu lyckats stryka varandra medhårs.

No comments: