Thursday, June 5, 2008

Cykeldejt

Jag har varit på cykeldejt. Jag träffade en tjej som heter Marie som fått kontakt med mig på underliga villovägar.

Det vill säga: Jag deltog i ett diskussionsforum om varför så få tjejer cykeltränar och jag beklagade att jag hade svårt att finna någon tjejkompis som cykeltränade. Då nappade en cyklist från Tierps Cykelklubb och tipsade om en kvinnlig cykelentusiast som verkade passa in bra på vad jag var ute efter. Han var mycket skicklig i sin kontaktförmedling och trollade fram telefonnummer i ett nafs.


Helt plötsligt ringde telefonluren och en kvinnoröst som lät som en glad skit ville att vi skulle ta en cykeltur ihop nu på en gång.

Innan jag visste ordet av så cyklade jag plötsligt med en främmande tjej glatt småpratandes i det varma sommarvädret. Eller främmande och främmande. Vissa människor är mindre främmande än andra. Hon var en sådan tjej som omedelbart börjar kännas ganska bekant och inte alls särskilt främmande efter bara några minuter. Hon var en före detta hästtjej, och även en före detta fallskärmshopperska som precis som jag flugit i det gula planet "Kozzan" och sett Mohed uppifrån, flertalet gånger. För att inte nämna hennes väldigt bekanta inställning till cykellopp, motionslopp, upplevelselopp och triathlon. För att inte nämna att hon träffade sin man precis som jag träffade min, och att de har samma yrke.

Men det bästa är att hon är en tjej som CYKLAR. Hon har en jättefin nyköpt racercykel och hon har liknande drömmar som jag har. Förhoppningsvis får jag med henne på flera turer och förhoppningsvis så kommer detta leda till att jag får bättre fart på min snygga racer Pinta.


.

1 comment:

Dennis said...

Det är bara trevligt att man kan vara till hjälp. :-)