Sunday, June 22, 2008

Lyckans Oas Heter Café Furiren

Dagens äventyr blev en cykeltur till Café Furiren i Älvkarleö. Jag har längtat dit i flera veckor, sedan sist vi cyklade dit. Det första jag kom fram så sträckte jag ut mig i ett kryss på den välskötta gräsmattan och höll på att somna. Café Furiren är den ultimata cykeldestinationen. Stort. Grönt. En stor fors som susar lugnande i bakgrunden, en vacker kärleksstig att vandra, och enormt goda bakelser, mackor och glassorter. Dessutom är det väldigt tomt på folk där. Micke bjuder mig på allt jag vill ha och det blev både macka och chokladkaka med grädde. Jag blir glad ända ner i hjärtgropen av att vistas där. Det var toppen. Cykelturen blev ungefär 7 mil och knäna klarade sig hyfsat.




.

2 comments:

Unknown said...

Furiren är trivsamt och området däromkring är stort mys. Jag var där en gång iklädd kläder från 1872. Vi var på väg hem från Uppsala och ställde upp med sabelhäck utanför kyrkan när två av våra medlemmar i föreningen gifte sig. Hela dagen var strålande!

Kattis said...

Åh jag som gillar att fika måste ju åka dit!