Sunday, June 22, 2008

Hemliga Loppet

Midsommar blev lugn. Micke var taggad att springa Loppet Som Inte Vill Ha Publicitet på midsommardagen. Loppet Som Inte Vill Ha Publicitet är ett halvt hemligt lopp som inte vill ha så där vansinnigt många deltagare. Det är beläget lite i utkanten av bebyggelse och man måste parkera bilen efter en grusväg bredvid starten eftersom det inte finns några anvisade parkeringsplatser. Det var ca 250 deltagare i loppet. Det går inte hitta information på nätet utan man får mest leta information från någon som har sagt något till någon som sagt till någon om att någon hört att det går av stapeln just den dagen på den platsen på den tiden. Superhemligt. Nästan som Olaglig Streetracing fast lagligt och utan snabba bilar. Ungefär. När jag tänker efter så kanske det inte alls är nästan som olaglig streetracing.



Jag kände mig lite för lat för att orka vara med. Micke var på hugget så jag höll i vattenflaskan, stod för coachning och såg till att vänta på honom vid målgången. Jag blev också blodgivare till en miljard mygg. Annars var det trevligt. Micke höll en snitthastighet på 13,7 km/h och sprang gruvligt snabbt vid målgången. Imponerande!



.

No comments: