Wednesday, July 30, 2008

Återhämtning

Om ni undrar varför jag inte skrivit något på länge, så befinner jag mig i någon slags emotionell baksmälla. Verkligheten har fällt krokben på mig och nu har jag en massa skit på knäna som måste skrubbas bort.

Jag har haft för roligt, med andra ord. Jag kan inte klart komma på allt vad jag gjort men jag vet att det innefattar min mamma, ett SPA i Högbo Bruk, en cykeltur till Furuviks djurpark, Café Furiren, IKEA, och diverse shoppingaffärer. Massor av onyttig mat har det också blivit. I stora mängder. Och givetvis åsidosatta städåtaganden och omkullkastade vardagsrutiner.

Sedan återgick jag till arbetet och vardagsrutinerna och verkligheten. Verkligheten var en våg som sa att jag blivit aningens fetare och mer sockerstinn under min semester. Verkligheten innefattar också uppenbarligen en väckarklocka. Det finns inte alls mycket utrymme att lägga sig raklång på mage i en obäddad säng mitt på dagen och slumra en stund, i min verklighet. Inte nu längre.

Dessutom har jag insupit så mycket upplevelser med triathlonlopp, simning, och långvandring att jag definitivt inte är intresserad av någon ny upplevelse. Som om jag ätit enormt mycket god choklad och måste avböja ytterligare choklad bara för att jag är proppad. En upplevelsebaksmälla, liksom. Trots att choklad alltid är gott och upplevelser aldrig är fel... så nej tack.

Så... jag tänkte ägna lite tid åt att landa i mina rutiner ett tag. Återuppta arbetet. Följa matlagningschemat hemma. Rasta hundarna innan frukost. Tvätta sängkläder. Återhämta mig. Skrubba bort lite skit från knäna.

Sedan är jag igång med bloggandet igen. Och träningen. Och upplevelserna.

Det vet ni...



.

No comments: