Tuesday, April 3, 2007

PMS

Okej då, Micke. Jag tror faktiskt inte jag hade PMS. Faktiskt inte. Ibland kan man ju ha en dålig dag också. Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man har PMS bara för att man sätter sig mitt ute i skogen och gråter över att du hade "ett tonläge" när man försökte bryta av Fannys pinne till två mindre, mycket mer praktiska, pinnar. Vem som helst kan sätta sig i skogen och gråta över sådant, faktiskt. Dessutom hade du verkligen "ett tonläge" när du tyckte jag skulle sluta försöka bryta av pinnen och bara lämna den. Du anar verkligen inte vilken besvikelse det kan leda till att inte vara förmögen att bryta av en pinne till två pinnar. Fråga Fanny.

Dessutom hade du inte bara ett tonläge, du hade "en blick" också när jag smällde igen dörren för högt, efter att vi badat. Det ligger i min fulla rätt att ta illa upp över nedvärderande blickar eller irriterade tonlägen. Det ligger i min fulla rätt att även gråta över denna blick eftersom jag inte gjort mig förtjänt av ett så nedvärderande beteende som du använt dig av när vi varit tillsammans i helgen. Det var så känslokallt och grymt att ge mig den blicken.

Och jag såg allt hur du sneglade menande på bilen med registreringbokstäverna PMS som vi parkerat vid när vi skulle bada. Jag såg allt hur du tittade på bilen och sedan på mig, och mumlade något om att du just fått ett "kryptiskt budskap". Det är faktiskt kränkande.

Dessutom så är det inte alls ovanligt att ligga vaken på natten över växthuseffekten och bli alldeles förtvivlad över att programmet på Oprah inte stämmer, när hon säger att man kan rädda världen genom att bara använda lågenergilampor. Det krävs mer än så. Det kanske drunknar en isbjörn just nu! Jag tycker inte att du ska börja le på det där viset när jag sedan övergått till världssvälten och varit ledsen över att folk inte förstår konsekvenserna av att överbefolka jordklotet, någonstans kring klockan halv tio på kvällen.

Vad fan menade du när du sa "Du tar visst världens alla problem på dina axlar idag"?!

Vad är det för jävla mening? Va? Va? Va?

Inser du att du verkligen påminde mig om mina inflammerade axelmuskler som jag fått av allt stillasittande pappersarbete, va? Inser du hur mycket dom värker? VA? Tror du jag tycker det är kul att ha ont där? Och bli påmind på ett sådant grymt sätt som du gjorde på kvällen? Va? "världens alla problem på dina axlar"... du är en okänslig tölp som formulerar dig så elakt och hänsynslöst om mina stackars axlar. Det är vad du är.

Konstigt att jag bara inser djupet av din grymhet och känslokallhet just de där dagarna innan mens, jag antar att jag går omkring i ett töcken av förnekelse och bara ser klart och tydligt hur verkligheten är beskaffad tre dagar i månaden.

OCH NEJ JAG HAR INTE PMS!!!!

No comments: