Monday, April 2, 2007

Träningen i Mars

Summering av Mars månads träning.

Under Mars månad har jag aktiverat mig sammanlagt 32 timmar.
(11 timmar mer än förra månaden) Vilket jag verkligen väntat mig, eftersom vårvädret och tjejvasan har väckt nytt intresse för att konditionsträna ute.

Styrketräning: 8 tillfällen. 7 timmar
Längdskidåkning: 1 tillfällen. 2 timmar. 15 kilometer
Jogging: 11 tillfällen. 10 timmar. 8,7 mil.

Promenader: 10 tillfällen. 12 timmar.

Äntligen är det trevligt att vara utomhus igen! Jag har trätt på mig joggingskorna och den träningen har aldrig gett så bra resultat som nu. Det är lustigt att när man slutar träna för att uppnå resultat, så kommer resultaten snabbare än man anar. Sista dagen i Mars så sprang jag 5 km kuperad terräng, under 30 minuter, och det hurrade jag över! Mitt mål är att klara att springa en mil i kuperad terräng under en timme. Roligaste minnet var när jag sprang första vårrundan en morgon innan jobbet och orsakade panik på socialförvaltningen när jag kom försent och de trodde jag hade hamnat i våldet av någon galen klient. Så kan det gå när man får lite för mycket vårkänslor och tar ett varv extra på joggingspåret...

Godiset går det sådär med, jag hade ett uppehåll på fyra veckor, men nu de två sista veckorna har jag ätit på helgerna, åtminstone avsevärt mindre mängder än vad det varit förut...

4 comments:

David said...

Jag har inte tränat särskilt mycket. Men å andra sidan så har jag röjt ut ett ödetorp på Öland (58 svarta sopsäckar blev det) samt rivit ut ett kök och satt in ett nytt. Jag känner mig förhållandevis nöjd:)

Katarina Bildström said...

Ja, jag tycker det är lite mystiskt att du blivit tjock av allt jobb som ödetorp och höggravid flickvän står för. Vi får väl se om lite sömnlöshet och skrikande bäbis sätter fart på förbränningen... ;)

Kattis said...

Jag tycker 4 veckor utan socker är mycket beundransvärt! Och att äta på helgerna funkar rätt bra tycker jag. Jag tycker mig märka att jag äter betydligt mindre nu än förr.

Katarina Bildström said...

kattis: Kul att höra, det är ett gissel det där med godislängtan, men det känns som om det är lättare att hantera nu... kanske pga att inte mörkret längre tränger sig på och våren börjar komma? Man har mindre att trösta sig över... :P