Tuesday, September 18, 2007

Pianot

Oh my man I love him so
He'll never know
Oh my life is just despair
But I don't care
When he takes me in his arms
The world is bright -- Alright
--Barbara Streisand, "My Man"

Jag fick en present igår. En helt vanlig tråkig tisdag så har han fixat en present omsorgsfullt inslagen i presentpapper. Det var filmen "The Piano" som jag förra helgen kastat en längtansfull blick efter. Inte för att filmen är den mest fantastiska film, om än den är bra, men jag har ett vagt minne av att det är därifrån mitt favoritstycke i musikväg, från tonårstiden, var. Visst lyssnade jag på en salig blandning av HIM, Ramones, Hammerfall, och mycket mer, men jag vet att jag kunde ägna timmar i redigeringsrummet i skolan, och spela det där förtrollande pianostycket som nästan förhäxade mig, i timmar. Så till helgen blir det att plocka fram flaskan med Rosévin som stått i sovrumsfönstret, och leva sig in i ett dramatiskt triangeldrama från 1850-talet. Förhoppningsvis till ett fantastiskt pianostycke...

5 comments:

David said...

Jag misstänker att det är låten "The Heart Asks Pleasure First". För den är otroligt medryckande:)

David said...

om du vill kolla så finns det ne liten mp3 på den här sidan. Fast du kanske vill vänta tills filmen:)

David said...

http://www.8notes.com/school/riffs/piano/michael_nyman_heart_asks.asp

Och där kom länken

Katarina Bildström said...

Ohhh! Vad tråkigt att jag inte har tillgång till någon dator alls, som kan ladda ner låten eller spela upp den. Men du slog huvudet på spiken, det var precis den låten jag menade!!

christers said...

Psst! Glöm inte att stoppa in rosévinet i kylen i god tid innan!