Wednesday, October 10, 2007

Segerns sötma

Jag var röd i ansiktet. Som vanligt hade jag mina simglasögon lite för hårt spända mot mitt ansikte, så att de mest liknade soffknappar intryckta i en mjuk kudde. Eventuellt rann lite poolvatten ut ur min näsa. Jag fick två feta paddlar som omsorgsfullt placerades på mina händer. Sedan placerade en instruktör högtidligt en stor flytdolme mellan mina ben, eftersom jag var oförmögen att greppa den själv med mina klumpiga och ostrategiskt viftandes paddel-händer. Efter lite peppande och ivrigt påhejande så bestämde jag mig, genomblöt och fullt utrustad med alla tänkbara hjälpmedel, att NU skulle jag minsann crawla! Idag är dagen D!

OCH JAG GJORDE DET! Nästan en hel simlängd på 25 meter. Förtvilat plaskandes och viftandes med fokuserad blick under de dimmiga simglasögonen så gjorde jag faktiskt rörelser som ABSOLUT påminde om crawl. Jag är bäst! Jag är bäst!!!

4 comments:

Kattis said...

Go Katta, Goo Katta, rule the swimming! *agerar hejjarklack*

Malin said...

Grattis! ^^

Anonymous said...

Koool! *skuttar runt på poolkanten och gastar hejjarramsor*

christers said...

Whohooo!