Friday, October 5, 2007

Inspiration

I morse vaknade jag, och riktigt bubblade av inspiration. Jag hade somnat till boken "triathlons for women" och vaknade riktigt glad och optimistisk. Äntligen så har jag fått tillbaka lite motor. Nu ska jag skaka ut min lön ur plånboken och ordna mig ett himmelrike av förutsättningar för lyckad träning.






Kläder: Jag ska ha flera uppsättningar träningskläder och underställ! Inget mera irriterat letande i tvättkorgen och inga mera suckar när man rafsar igenom garderoben, och hysteriska utrop för att ingen träningsBH finns att finna. Jag ska lassa på med ett överflöd så att det alltid finns rena och fräscha kläder och underställ. Det ska gå snabbt och lätt att komma ut!






Cykling: Jag ska köpa sådana dära pedaler med pedalskor som man knäpper fast sig i, så att jag undkommer knäsmärtan genom att kunna "dra pedalen uppåt" i stället för det lite mer smärtsamma "trampa neråt". Då blir det roligare cykling av!






Ytterkläder: Jag ska fixa mig värsta varma mysiga vinterjackan (utöver min lite strama långrock) som ska bjuda ut mig på skogspromenaderna man annars bävat för i höst eller vinterrusk.







Simning: Det här virrvarret av bilder som jag plockat in är faktiskt allt allt nytt jag beställt åt mig själv idag. Det är redskap jag använder på simträningen, men som jag inte har tillgång till på egen hand, om jag skulle vilja simma "utanför träningstid". Det betyder att jag kan ta mitt pick och pack och alla mina hjälpmedel och plaska runt när helst jag vill, vilken dag jag vill. Ska bli kul med ny ryggsäck (anpassad för bad) också, så man inte går med samma gamla ica-kasse till Fjärran Höjder-badet.






Löpning: Nu jäklar ska jag börja löpa regelbundet! Om jag nu vet att jag får ont efter 20 minuter, så får jag väl börja med att löpa en kvart om gången. Jag tänkte sikta på att få upp lite fart i stegen och så ska jag lita på att detta bygger muskler som skyddar mitt knä från att få ytterligare skador i framtiden.





Nu ska jag lära mig det här!!

No comments: