Thursday, November 22, 2007

Nästan Crawl!

Det har skett några stora framsteg i min simteknik på crawlingen. Förra lektionen var ett verkligt magiskt moment som jag drömt om.

Jag kan nu simma i 25 meter utan att få in vatten i lungorna och näsan. Detta kan jag nu stolt genomföra utan en massa flytgrejer som ska hindra mig från att sjunka. Detta är enorma framsteg med tanke på att jag för en månad sedan bara kunde ta två simtag åt gången, och i princip lät allt bassängvatten passera lungorna och hostas ut igen.

Min crawlteknikt sker inte smidigt. Det sker inte vackert eller graciöst. Jag plaskar bara lite mer målmedvetet och jag har inte panik över andnöden längre. Jag kränger och vinglar och pustar mig igenom en hel bassänglängd, med riktigt dålig armteknik, och min instruktör Uffe ser lite mer nöjd ut. Det betyder att jag faktiskt fortfarande inte är en för gammal hund för att lära mig sitta.

Det betyder också att drömmen om att kunna delta i fler triathlonlopp är inom räckhåll. Och att jag kanske inte alltid behöver vara bland de sista i mål...

2 comments: