Thursday, November 1, 2007

Träningen i Oktober

Summering av Oktober månads träning.

Under Oktober månad har jag aktiverat mig sammanlagt 23 timmar.
(10 timmar mindre än förra månaden)

Promenader: 3 tillfällen, 2,5 timmar.
Cykling: 7 tillfällen, 6 timmar. (Mest vardagsmotion till och från jobbet)
Simning: 7 tillfällen, 7 timmar
Jogging: 3 tillfällen, ca 1,5 timme.
Styrketräning: 6 tillfällen, 5 timmar.
Spinning: 1 tillfälle, 30 minuter

Jag är fortfarande nere i skadeträsket, men jag tror mig ha upptäckt lite förbättringar. Att sitta stilla hemma och titta på TV är skittråkigt och känns som bortkastade timmar av mitt liv, och att sticka iväg och träna när kroppen kanske (?!?)inte är riktigt redo för det, väcker blandade känslor.

Man bombas av olika råd från olika människor. Läkaren säger att jag kan träna så mycket jag vill och klarar, men att jag ska undvika de situationer som orsakar smärta, från andra håll hör man att total vila är enda lösningen och att fortsatt träning kan förvärra skadan. Lägg sedan till ortopederna som givetvis säger en sak och naprapater säger något annat.

Å andra sidan så har jag inte gett upp. Jag har haft riktigt roligt med min träning det här året. Mitt roligaste sommarminne var när jag cyklade Tjejvättern i Motala, mina roligaste äventyr med Micke har varit efter stigarna, och det är kanonkul att drömma om nya mål med träningen.

Mina knän blir säkert bra igen, frågan är bara när.

No comments: