Monday, November 26, 2007

Kärlek, liksom

5 Saker jag är tacksam över hos Micke:

1. Han tar min hand när jag drömmer mardrömmar så jag slutar gny i sömnen.

2. Han tycker till och med om mig vid tillfällen när han inte tycker om mig.

3. Enda gångerna han kommenterar mitt utseende är när jag har messmör i mungipan, selleri mellan tänderna, eller en allt för löjlig mössa när vi ska ut och handla. Annars är man alltid fin och söt i hans ögon.

4. Han ljuger när det är nödvändigt, exempelvis när jag frågar honom om jag är den fagraste kvinna hans ögon någonsin skådat.

5. När jag ville jogga genom skogen till Alborga, men var för mörkrädd för att jogga själv, så följde han mig på min joggingtur och lyste upp vägen för mig med sin starkaste pannlampa (där batterierna måste följa med i en camelback på ryggen).

DET är kärlek...

No comments: