Friday, August 15, 2008

Dåliga samveten?

Jag gillar mitt "tjejgym". Ni vet det där dyra gymet med lavendeldoft och levande ljus mitt i stan. Jag har betalat en hutlös summa pengar för att vara där och hittills så är det värt slantarna.

På fredagmorgonen så får man gratis frukost på det mysiga fiket i samma byggnad. Så jag pallrade mig dit på morgonen innan jobbet. Jag tog ett kortare pass i någon slags crosstrainer-trappmaskin på 30 minuter på intervallprogrammet (jag ska löpträna med Kattis ikväll så det är bäst att inte trötta ut kroppen) och sedan så blev det en lång och mysig dusch i fräscha lokaler, innan jag rosig om kinderna och blöt i håret fick mackor, ägg, fil och flingor med ett glas juice. Givetvis till levande ljus och stillsam musik, och ett stort utbud av tidningar och magasin att bläddra i, om man ville det.

Något mystiskt är det dock att vi är så otroligt få som är där. Tre andra personer befann sig lite utspridda här och var med sin frukost, på Cafeét. Jag vet inte hur många medlemmar gymet måste ha för att kunna driva sin lyxiga verksamhet mitt i stan, men det måste ju vara avsevärt fler än fyra betalande medlemmar. När jag gått på Body-pump har vi varit ungefär sju personer, och när jag och min arbetskollega gick på boxträning så var vi sammanlagt fyra.

Det måste betyda att det sitter hundratals personer någonstans utspridda över Gävle just nu och har halvdåligt samvete för att de betalat massor av pengar för träning som inte blir av. Rent teoretiskt alltså.

Synd...

.

1 comment:

bara jag :) said...

Är sugen på att börja men måste få ordning på allt annat så jag vet att det funkar ekonomiskt. Men det finns inget skojigare än träna på gym och ha stöd från någon som verkligen kan det. Saknar min gamla tränare som alltid skrek extra på mig när jag såg ut att ha gett upp hoppet, så plötsligt orkade jag en halvtimme till!