Tuesday, August 26, 2008

Stilstudie Stockholm Triathlon 2008

Liten Katta bland stora karlar. Liten, till synes obekymrad Katta bland stora karlar. Det ser bra ut det där.


Vad är det där för puckad brud som inte simmar i simanpassad våtdräkt utan klätt ut sig i sin lågbudgetvariant av smurfblå surfdräkt? Ser hon inte att riktiga triathleter måste klä sig lite mer medvetet? Va? Vad är hon självbelåten för, va?


10 minuter kvar till start. Jag sitter på bryggan till höger och ser till att vara tidigt i vattnet.


Man fick greppa fast sig i kajakerna och vila om man kände för det. Spänningen steg innan starten.


Jag bytte om så snabbt i växlingen att jag inte hann fastna på bild.


Jag cyklade så snabbt att jag inte hann fastna på bild!!


Och solen sken på mig på målgången. Bara för att jag sprang så snabbt med mina värkande ben. Observera de vackra röda sockorna som jag dragit upp olika mycket. Senaste trenden inom triathlon. Jag lovar.


En min som jag härmed döper till Triathlonminen. Den innefattar Glädje och Smärta. Och Glädje. Och Smärta. Och glädje. Blandat med smärta.


Det var Bengt-Göran som fotade, jag tackar och bockar för bilderna...


.

1 comment:

bara jag :) said...

snabbare än blixten? bara att gratulera dig! Fancluben gör vågen i tv-soffan efter hundkursen ;)