Sunday, August 31, 2008

6 saker som gör mig glad

Jamen såklart jag blev nojjig av att skriva ett blogginlägg på 6 saker som gjorde mig förbannad. Gårdagen ägnade jag åt att finna lika många saker som gjorde mig glad, för att liksom hitta en balans i livet. Jag vet inte vad man ska kalla det men jag tror väldigt hårt på att ord kan styra hur man mår och att negativa ord behöver en balans av positiva ord för att man inte ska sluta som en bitter kärring som kastar stenar på katter och försöker skuldbelägga sina barn för att de inte hälsar på tillräckligt ofta.

Ungefär.





1. En sak som gör mig glad är att mitt intresse för triathlon uppenbarligen verkar smitta. Micke har blodad tand och efter lördagens tävling så slog han på stort och skaffade sig en riktig RIKTIG tävlingscykel för triathlon. Way to go!





2. En storstädad lägenhet. Gud vad det behövdes. Kvalmig luft och en veckas totalt förfall byttes ut mot nyskurade skinande golv och fria ytor. Underbart.





3. En svart, skön fin kofta som jag köpte. Jag brukar sällan ha åtsittande kläder på fritiden utan lufsa runt i flufsiga kläder men nu föll jag för det här plagget. Den passar perfekt till mina andra plagg och jag har en känsla av att jag kommer att ha den ofta, ofta...





4. Jag använder nästan aldrig parfym men NU hittade jag en parfym som jag föll för från Puma. Nu går jag omkring och myser och luktar på mig själv hela tiden. Underbart.





5. Nya löparskor. Ibland skäms jag för att jag köper nya saker eftersom vi lever i ett konsumtionssamhälle som förbrukar jordens resurser och att folk om 200 år kommer att spåra upp den här bloggen och tänka att jag är en stor idiot som konsumerar för att bli glad. Jag tror att folk som läser min blogg i framtiden kommer att muttra att om jag bara visste att mänskligheten nästan blivit utrotad på grund av mitt konsumtionsintresse så skulle jag vara SÅ LAGOMT GLAD.

Men ändå.

Nya löparskor.

Jag blir glad.

Jag blir jätteglad.





6. Min råtta. Jag älskar min stinkande lilla råttkille. Han har öron som små rosenknoppar och gillar att lukta kiss. Kan det bli bättre?! Om jag fick bestämma mer här hemma så hade det funnits en liten råtta i varje hörn i huset. Linus är världens snällaste, goaste och matgladaste.


.

1 comment:

Sanna said...

Hej! Jag surfade runt på nätet och hittade din blogg. Mycket intressant läsning, jag kommer garanterat tillbaks. Och stort lycka till med träningen och kommande tävlingar :-)
Hälsningar från Susann