Friday, January 23, 2009

Bortskämd

Christian har alltid sagt att så länge jag är tillsammans med honom så kommer jag att bli bortskämd. Jag är benägen att hålla med. Jag får både det ena och det andra.

Dagens gåva tog ändå priset: Jag har fått ett till gymkort. Jag har alltså två gymkort på två olika gym. Nu är jag både stolt medlem på SATS samt Korpen. Det betyder att jag har dubbelt så mycket träningspass att välja mellan. Det har klart ökat min motivation och jag behöver lite extra nu när jag varit sjuk i tre månader. Nu har jag piggnat på mig både fysiskt och psykiskt och jag tittar nyfiket på de aktiviteter som finns till buds. Finns det inte plats på det ena gymet så finns det plats på det andra.

Christian hade en baktanke om att det skulle vara trevligt om jag kunde följa honom till Korpen och träna eftersom han tränar där. Det känns otroligt bra. Jag har varit där och gästtränat och kommer bra överrens med hans träningskompis så det känns inte alls som om jag klampar in och stör under hans styrkepass. Dessutom är han målmedveten och duktig på att komma iväg på sina pass så jag behöver liksom bara glida med för att komma mig iväg på in egen träning.

Två gymkort alltså.

Så fruktansvärt onödigt.

Och roligt!


.

No comments: