Friday, January 2, 2009

Framtiden börjar nu


Någon har sagt att kärlek är vänskap som har fattat eld.

Det brinner här borta.


Jag försöker att inte tappa huvudet. Eller rättare sagt: Jag försöker att inte tappa mina nyvunna träningsrutiner. Detta har visat sig vara svårare än väntat. Jag gick från början ut stenhårt med noggranna riktlinjer om att ingen karl i världen kan hindra mig från att trä på mig pannlampan och med frostbitna kinder snora mig mot min dröm om att springa marathon till våren. Det visade sig vara en sanning med modifikation. Självklart vill han att jag ska få leva ut min dröm om att klara av ett marathon.

Jag får bara inte glömma att det finns glass i hans kyl
och givetvis finns det choklad i hans skafferi.

Jag missade gårdagens träningspass. Jag åt lakritsglass med citron i stället. Under en blå filt. När kvällen började bli alldeles för sen så gjorde jag en kraftansträngning att komma hem och knalla ut på mitt planerade träningspass

men när jag väl var hemma ensam i min lägenhet
så var jag liksom mentalt fortfarande
kvar under den blå filten.


Jag kom mig inte en tum.

.

1 comment:

bara jag :) said...

Du får försöka hitta en balans mellan kärlek och träning, du hittar det säkert, men njut av kärleken! Kram