Monday, January 5, 2009

Nytt år, nya mediciner

Jajjamensan. Nytt år och nya mediciner. Nu känner jag mig riktigt optimistisk. Min nya läkare känner sig optimistisk. Till att börja med får jag en helt annan medicin. Sedan så får jag dubbel ranson av min medicin vilket betyder att jag får medicinera mig själv nästa gång jag blir sjuk. Nu har jag nämligen varit sjuk så länge att den nya läkaren räknar med att jag kommer att bli sjuk igen och då är det lika bra att finna en lösning att hantera situationen så snabbt och smärtfritt som möjligt i stället för att jag ska behöva bita ihop på kvällar och nätter och boka återkommande tider på hälsocentralen dagen efter. Jag tar medicinen själv eftersom jag får tydliga symptom som jag definierar själv.

Det blev lättare för mig att acceptera att jag är återkommande sjuk nu när min nya läkare också tror att jag inte blir frisk i första taget. Det är som en sten lyftes från hjärtat. Jag slutar längta efter att bli helt frisk och är i stället glad och tacksam över att jag kan träna på ganska bra ändå under mina friska dagar och att jag har antibiotika i badrumsskåpet. Jag behöver med andra ord inte ringa runt och låna bil och hetsa iväg till hälsocentralen på min arbetstid.

"Träningen, då? Kan jag träna om än jag äter medicinen?"
"Jaha då. Det ska inte vara så stora problem om du känner dig sugen. Lyssna på kroppen bara och ta inte i för hårt."

Den ljusnande framtid är MIIIIN

och om framtiden inte ljusnar så har jag åtminstone räddningen bara några meter bort

i badrumsskåpet.


Underbart!

.

1 comment:

bara jag :) said...

Var rädd om dig bara.