Friday, January 2, 2009

Summering av träning år 2008

Jag har löpt vid 94 tillfällen i sammanlagt 77 timmar,

Jag har simmat vid 81 tillfällen i sammanlagt 85 timmar,

Jag har cyklat eller tränat spinning vid 30 tillfällen i sammanlagt 58 timmar.


Utöver detta har jag tränat och tävlat triathlon, åkt skidor, styrketränat, pumpat, boxat och ridit till en sammanlagd tid av ytterligare 40 timmar.

Jag tränade i sammanlagt 259 timmar under år 2008, vilket är en förbättring med 45 timmar från år 2007. Det betyder att jag i snitt klämt in ungefär ett 40-minuters träningspass extra i veckan. Jag är mycket nöjd. Jag vet också med mig själv att jag har lagt mer kvalitet på min träning detta år i jämförelse med förra året.

Målet för 2009 blir givetvis detsamma som mitt mål för 2008: Jag vill träna mer detta år än vad jag tränade förra året. Må så vara att det bara blir en timme mer än under 2008. Jag tävlar mot mig själv och är min egen konkurrent.

Detta år blir ett toppenår!

.

2 comments:

bara jag :) said...

Nu får världen passa sig för nu är Katarina i farten!

SvBG said...

Klart det blir ett toppenår!! :-D