Thursday, January 11, 2007

Förändring

Efter exakt fyra års bloggande och ungefär 600 inlägg på ett mer privat community, så kände jag att väggarna blivit för trånga i mitt dåvarande digitala tillhåll. Jag kände mig ungefär som en fjäril som legat och tryckt alldeles för länge i en alldeles för liten kokong och att det var dags att kravla sig ut ur skalet.

Det förra tillhållet var lite mer mörkt och dunkelt och jag ägnade åtskillig tid åt att plocka ut skelett från garderoben och försöka ta mig en titt på dem. Barndomsminnen, skolminnen, konflikter, dålig självkänsla, allt var dammigt och smutsigt och ovårdat och hemligt, men samtidigt viktigt att skriva om.

Till slut hade jag nästan skrivit om allt som uppenbarligen behövde bearbetas. Texterna började allt mer handla om de där små vardagliga tingen som färgar en hyfsat trevlig vanlig dag. Med andra ord är det hög tid att göra en ritual:

Det är dags att lämna det gamla bakom sig, skaffa en ny internetsida, ploppa ut ur kokongen och visa de där trevliga färgglada vingarna,

och givetvis hoppas att man inte splattas sönder mot någon bilruta på första flygturen.

No comments: