Saturday, January 13, 2007

Lite hund, lite räv, lite elvisp


Det här är en närmare presentation av min terv, jag stack ut i vädret och tog en bild av hennes nuvarnade dagsform. Hon är lite hund, lite räv och lite elvisp, i en spännande blandning. Hon är sex år gammal och som ni ser så har hon redan odlat en intressant samling vita hår kring undersidan på nosen, en s.k. Mjölk-mustage. Kärt barn har många namn. Den lilla håriga fröken fluff heter på papperet Bästdals Kiara, men kallas i vardagsmunn för Terven. Hon är lite nervös lagd och tyvärr även väldigt intelligent på det, vilket ofta resulterar till situationer som aldrig någonsin skulle ha inträffat om det inte vore för hennes rena och skära skräckblandade fantasi. Exempelvis hyser hon en skräck för parketgolv. Särskilt vissa fläckar på parkettgolv. När hon var yngre gick det ibland så pass långt att hon ett par gånger fick bäras ut ur ett rum när hon inte vågade sig ner från en soffa till ytterdörren på grund av det läskiga parkettgolvet. Efter stenhård träning så klarar hon denna hutlösa utmaning så länge hon inte behöver ta parkettgolvet i några kurvor. Eftersom jag tyvärr blivit lite allergisk mot henne så bor hon numer hos pojkvännen i Gävle, så jag träffar henne mest bara på helgerna. Men hon är fortfarande Min Terv, och det är hon noggrann med att poängtera när jag kommer hem till henne...

No comments: