Sunday, January 14, 2007

Min födelsedag


Sådärja. Då var födelsedagen i princip avklarad. 26 år gammal blev jag tydligen. Micke försökte desperat övertyga mig om att tårtan var till för att delas med övriga i familjen Andersson (familjen Andersson: svärmor, svärfar, svärbror, samt åtminstone en hund) men jag höll enträget fast vid den som min egen. Här fotograferar han mig när jag vaktar tårtan som en rottweiler.


Något verkar ha hänt sedan förra året. När mamma frågade mig vad jag ville ha i 25-årspresent så sa jag att jag önskade mig sponstring att åka till Kalmars Winter Adventure Race och multisporta för kung och fosterland. (Ett synnerligen lyckat och mycket spännande projekt där jag utmanade min egna förmåga till sprängningsgränsen).


I år önskade jag mig en dammsugare. En rejäl dammsugare med luftfilter och bra sug. Har jag blivit lugnare? Tråkigare? Mindre prestationslysten? Eller helt enkelt ett år äldre, bara? Jag fick ett presentkort på en Budo & Fitnessbutik samt en bok om hur man handlar nyttiga råvaror, av Micke. Min egen present till mig själv kändes också riktigt bra: Skidutrustning. Inte för att det finns tillräckligt mycket snö för detta ännu...


...Men ibland är man redo att betala pengar bara för att hålla drömmen vid liv.

No comments: