Thursday, May 29, 2008

Grillat kött och grillad blogg

Herregud, jag har blivit Offentlig. Ryktet om min blogg har spridit sig. Grillfesten med Gävle Simsällskap uppdagade faktumet att jag även är glappkäftad on line.

Första tecknet på att min blogg fanns med under Grillfestens samtalsämne var att en simkamrat förunderligt frågade hur jag VÅGADE lämna ut mig själv offentligt inför hela världen, och jag självbelåtet svarade något i stil med att "Äh, det är väl inget. Man får ju se till att tänka på vad man skriver, bara."

En halvtimme senare insåg jag att jag kanske inte ska vara så självbelåten och självsäker. Min instruktör Ove citerade högtidligt mitt mest ångerfulla inlägg, ett inlägg där jag just lärt mig plaska 25 meter i bassängen och kärvänligt kallade honom för en gammal säl. Det var tänkt att vara tillgivet skrivet men det lät inte så bra såhär i efterhand när det citerades ur sitt sammanhang. Ett sus väcktes genom publiken och helt plötsligt var samtliga i simsällskapet väldigt intresserade över vart jag låg och kurade med mina egna texter ute i cyberspace.

Jag stammade lite villrådigt fram att min blogg i själva verket vänder sig till min mamma, min pappa och övrig släkt i norrland, men detta dämpade uppenbarligen inte intresset. Så nu försöker jag hindra min tvångsimpuls att läsa igenom alla mina blogginlägg och rätta till allt som skulle kunna tänkas misstolkas eller väcka funderingar. Detta känns dock som ett mastodontstort projekt eftersom jag idag skriver mitt 301:e blogginlägg.

I övrigt så hade jag trevligt. På grillfesten. Jag vågar inte lämna ut så mycket detaljer annat än att jag hade gott sällskap och att jag minglade någorlunda flitigt. Jag har ett litet antal bilder också som jag ska lägga ut under kvällen. På andra simmare. Andra simmare som kanske kommer att kika på min blogg då och då.

Alltså andra TÅLMODIGA, VACKRA, INTELLIGENTA, HUMORISTISKA och ÖVERSEENDE simmare som inte alls tar illa upp om de råkar nämnas... eller om de råkar kallas för gamla sälar bara sådär kärvänligt i förbifarten. Vilket dom inte kommer att kallas hädanefter. Dom ska bara kallas Vackra Intelligenta Humoristiska Överseende Simkamrater från och med nu. Och inget annat. Så det så.

Tack för en trevlig simsäsong!

1 comment:

bara jag :) said...

Gammal säl? Det låter lite som respekt samtidigt (om man tolkar det rätt), att man hängt med länge och fortfarande ger intryck av att vara så smidigt djur som en säl, gör att gammal låter mer respektingivande. Bara du fortsätter vara dig själv så ska nog bloggandet gå bra, trots att den kanske ökar i antalet unika besökare :)