Friday, May 30, 2008

Min Tri-Suit!



Lena från Gävle Simsällskap har grävt fram en triathlondräkt åt mig, från hennes garderob. Bättre begagnad. Så pass bra begagnad att prislappen satt kvar, och då är det väl så bra begagnat det bara kan vara. Jag har mentalt hoppat jämfota i förtjusning, sedan dess. Det speciella med dräkten är att den går utmärkt att simma i, cykla och sedan jogga i, utan onödiga klädesbyten som tar tid. Min förtjusning visste inga gränser när jag såg trycket på ryggen. Gävle SS Triathlon. Visserligen är Gävle SS Triathlon lite lagd på is sedan några år tillbaka, på grund av bristande intresse, men jag kommer att bära dräkten med stolthet. Jag älskar den!

Nu ser jag UT som en triathlet. Det är alltså enbart konditionen som saknas... men det är väl petitesser?

Om man rent teoretisk kan simma, cykla och jogga i dräkten, så borde jag även kunna sova i den, borsta tänderna i den, gå till jobbet med den och duscha med den. Rent teoretiskt alltså.

No comments: