Wednesday, May 21, 2008

Skrämmande

Jag har haft en idé om en bilderbok rätt så länge, i ungefär två år. Jag ringde till min stora förebild och kära pappa som gav mig några faderliga och professionella råd. Sedan skrev jag till ett mycket stort svenskt bokföretag om min idé och min vinkling av boken.

Till min stora förvåning så fick jag svar direkt. Jag skulle tilldelas en handläggare på en annan avdelning som skulle höra av sig om jag verkade interssant. 20 minuter senare fick jag svar från den andra handläggaren på den andra avdelningen som bekräftade att idén VAR intressant och jag är välkommen med en presentation.

Bara sådär, liksom.

Jag som hade sett framför mig hur jag skulle tvingas kämpa mig genom leriga mentala myrar och slå mig blodig för att bara bli ignorerad av de stora, kallhjärtade, ouppnåerliga bokförlagen. Jag såg framför mig hur jag gråtande skulle spika mina arma boksidor på de stängda dörrarna och uppgivet skrika efter uppmärksamhet, likt Luthers kamp på kyrkodörrarna (fast lite ynkligare än Luther och med avsevärt mindre pondus).

Men nej.

Här får man en ärlig chans.

Bara att tuta och köra så kommer handläggaren att ta sig tid att kolla igenom om jag har något att komma med. Jag förmodar att chansen är liten att det ska bli något av mitt projekt, men bara känslan av att man har fått intresse och uppmärksamhet är överraskande.

Det känns overkligt,

roligt...

och väldigt skrämmande...


.

5 comments:

Kattis said...

Woho! Way to go Katta! Lycka till och hoppas du kommer vidare när de sett din presentation!

Tasha said...

Av de teckningar jag sett så förstår jag deras reaktion!
lcyka till.

christers said...

För ung. 100 år sen skrev jag i en kommentar att du kunde ju alltid bli författare om du ville eller nåt sånt. Tänk att det ska ta så lång tid innan du lyssnar på mig :-)

Blåbärstriathlet said...

Lycka till! Ja, jag var på G att delta i lägret men backar nog. Är inte riktigt redo att tampas med dessa superatleter riktigt ännu. Kan bli en knäck för självförtroendet...

Katarina Bildström said...

Blåbär: Det är ju typer som dig som dom är ute efter. Det är just den anledningen som du nämner som gör att triathlon är en så liten sport. Du motarbetar hela grundkonceptet med triathlonlägret om du försöker vara vältränad inför kursen. Ju mindre du kan om triathlon, ju mer valuta får du för dina pengar på kursen.