Saturday, May 17, 2008

Startnummer 202

Det är något som skrämt mig idag. Det är att jag har startnummer 202 på Vansbro halvsim på 1500 meter i juli, och därmed startar i första startledet. Alltså bland de snabbaste simmarna. Hur hamnade jag där?!

Den slutsats jag kan dra är att jag petat in Gävle Simsällskap som klubbtillhörighet, och då kanske man direkt hamnar bland de främsta eftersom funktionärerna förmodar

att man kan simma.

När man är med i ett simsällskap.

Jag lärde mig hur man simmar en längre sträckas sammanhängande frisim förra veckan. Alltså en sträcka längre än 200 meter.

*besvärad tystnad*

Jag hoppas att jag inte råkat kryssa i tävlingsklass när jag i själva verket tillhör motionsklassen.

*ännu mer besvärad tystnad*

Jag har bestämt mig för att jag är glad så länge jag inte sjunker som en gråsten innan jag kommit till målgången.

Vi säger så, då...

No comments: