Saturday, May 10, 2008

Vad betyder skrapsår på knäna?



Att ha skrapsår på knäna måste betyda

att det faktiskt är svårt att lära sig cykla med SPD-pedaler fastklickade i skorna.

Skrapsår på knäna måste också betyda

att det på något sätt har blivit sommar. Redan nu.

Det MÅSTE ha blivit sommar nu. Luften har varit varm och jag och Micke har cyklat till Älvkarleby och fikat på Café Furiren och jag satt på en gräsmatta och sträckte ut mitt skrubbade knä mot solljuset samtidigt som äppelpaj och vaniljglass gladde magen.

Det måste vara sommar nu, eftersom alla barn genom alla tider i alla generationer har haft skrapsår på knäna. Detta, liksom att gå barfota, hör sommaren till.

Skrapsår på knäna måste också betyda att jag fortfarande, trots mina 27 år, försöker att lära mig något nytt. Nästan som ett barn.

Det är med stolthet jag tittar på mina skrubbade knän eftersom de skvallrar om att jag fortfarande hittat något nytt att träna på, att lära mig.

Det finns många fina sätt att brodera ord, och omvandla

verklighetens faktum

om att man är ett klantarsel.



.

4 comments:

David said...

det betyder antingen att man är under fem år eller att man gör saker som man borde akta sig för:)

bara jag :) said...

Se det som ett kroppsligt minnesmärke. Vikingarna hade runor, stenåldersmännen sina grottmålningar och du din kropp. Enda skillnaden är att dina märken bleknar med tiden, men inte minnet att du haft minnesmärken där.

Katarina Bildström said...

David: Hahaha... troligen passar jag bäst in på det förstnämnda.

Sjuttiofyran: Det poppar ut mycket klokerier från dig, bruden...

Katarina Bildström said...

David: Hahaha... troligen passar jag bäst in på det förstnämnda.

Sjuttiofyran: Det poppar ut mycket klokerier från dig, bruden...